سیستم سازی کسب و کار
سیستم سازی کسب و کار چیست و چگونه کار میکند؟
با توجه به تغییراتی که در محیط کاری ایجاد میشود، کسب و کارهایی که بتوانند خود را با تغییرات جدید تطبیق دهند،
به موفقیت دست پیدا میکنند. در همین راستا، سیستم سازی کسب و کار اهمیت پیدا میکند.
سیستم سازی کسب و کار در واقع مجموعهای از فرآیندهایی است که موجب انجام کارها به صورت موثرتر و کارآمدتر میشود.
به عبارت دیگر، به مجموعهای از:
- چارچوبها
- سیاستها
- روشهای کاری و تجاری
که موجب بهبود انجام کارها و وظایف در یک کسب و کار میشوند را سیستمسازی میگویند.
سیستمهای کسب و کار
سیستم کسب و کار شامل:
- کارمندان
- تجهیزات مختلف مانند:
- کامپیوتر
- تلفن
- فکس
- و غیره
- دستورالعملهایی برای انجام کارها
اکثر کسب و کارها دارای چنین سیستمی هستند. با این وجود، بهینهسازی این سیستم موجب بهبود عملکرد میشود.
یکی از روشهای بهینهسازی سیستم کسب و کار از طریق سیستمسازی آن است.
از جمله سیستم سازی کسب و کار میتوان به:
- سیستمهای موجودی
- سیستمهای ارزیابی
- سیستمهای آموزشی
- سیستمهای پشتیبانی
- سیستمهای استخدام
- سیستمهای فروش اشاره کرد.
به طور کلی، سیستمهای کسب و کار را میتوان به سه دسته تقسیم کرد:
- سیستم نرم:
استفاده از:
- ایدهها
- کارمندان
- خودمان
- تمام افرادی که به نحوی درگیر فرایندهای کاری ما به منظور تکمیل کارها و وظایف میباشند.
- سیستم سخت:
استفاده از:
- تجهیزات فیزیکی مانند:
- وبسایت
- سیستم ارتباطی
- کامپیوتر
- سایر موارد به منظور افزایش بهرهوری سیستم.
- تجهیزات فیزیکی مانند:
- سیستم اطلاعاتی:
استفاده از فرآیندهای فناوری اطلاعات جهت..........................
برای مرور ادامه مقاله به وب سایت همیار فرایند کسب و کار مراجعه کنید.
#hamyarbp
- ۰۰/۰۳/۲۰