همیار فرایند کسب و کار

آموزش مدیریت فرایندهای کسب و کار

همیار فرایند کسب و کار

آموزش مدیریت فرایندهای کسب و کار

تیم ما در این مجموعه قصد کمک به دانشجویان مدیریت و تحصیل کرده های رشته مدیریت را دارد که با کسب این مهارت به درآمدهای میلیونی دست پیدا کنند.

۴ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۵
بهمن

سؤال اول به کجا می‌خواهم بروم؟

بیشتر مواقع، کارآفرینان اهداف یا نتایجی را تعیین می‌کنند اما هرگز از خود نمی پرسند که چرا.

 

سؤال دوم آیا من این تصمیم را از روی ترس گرفته‌ام یا ایمان؟

برای کنار گذاشتن ترس‌ها باید از خودمان بپرسیم:

  • اگر ترس را با ایمان و نگرانی خودمان را با آرامش و اطمینان عوض کنیم، چه تصمیمی می‌گیرم؟
  • قبل از تعهد به یک مسیر باید از خودمان بپرسیم چه چیزی ممکن است در این مسیر تغییر پیدا کند؟

 

سؤال سوم برای تصمیم‌گیری باید چه تغییری کنم؟

این سؤال برای تغییر گفتگو و یا تغییر ذهنیت رهبران در سراسر جهان کافی می‌باشد، اینکه برای تصمیم‌گیری و برای ایجاد یک زندگی بهتر باید به چه کسی تبدیل شوند؟

 

برای مرور کامل این مقاله به وب سایت همیار فرایند کسب و کار مراجعه کنید

۲۵
بهمن

رهبری به معنی قدرت نمی‌باشد بلکه ناشی از نفوذ اجتماعی است

 

با استفاده از اصول زیر می‌توان در شرایط بد اقتصادی که بودجه سازمان محدود می‌باشد هم، کارکنان را با انگیزه نگه داشت:

  • انرژی دادن به گروه
  • زندگی فقط کار کردن نمی‌باشد
  • کارمندانتان باید در اولویت شما باشند
  • خوش رفتار باشید
  • به خوبی ارتباط برقرار کنید
  • رهبر یعنی شنوده خوب
  • آزادی عمل دادن
  • رهبران شایسته محور هستند

عادت رهبران موفق!

  • هر روز مطالعه می‌کنند
  • روی کارهای چالشی تمرکز می‌کنند
  • سلامتی در اولویت
  • یادگیری
  • شب قبل برنامه روز بعد را تنظیم می‌کنند
  • مرور و مرور اهداف
  • اقدام کردن
  • رهبران یک چرایی دارند

برای مرور کامل این مقاله به وب سایت همیار فرایند کسب و کار مراجعه کنید

۱۰
بهمن

بعد از مرور متوجه خواهید شد که این استاندارد دارای چه نوع نشانه گذاری‌هایی می‌باشد.

BPMN مخفف عبارت Business Process Model & Notation است که به معنی مجموعه‌ای از علائم و نشانه‌ها برای مدل سازی فرایند می‌باشد.

 

BPMN استانداردی برای مدل سازی، نمایش و یا به تصویر درآوردن فرایندهای کسب و کار می‌باشد.

 

درواقع برای این که فرایندهای مدل سازی شده برای تمامی افراد در سازمان ما
مانند تحلیل‌گر فرایند، کارکنان بخش IT، مدیران عملیاتی، مدیران اجرایی و یا حتی مدیران سطح بالا قابل درک باشد
باید در زمان مدل سازی از یک زبان مشترک استفاده کرد.

 

آن زبان مشترک در BPM یا مدیریت فرایندهای کسب و کار استاندارد BPMN می‌باشد.

 

اجزای اصلی استاندارد BPMN

BPMN دارای 4 جزء اصلی می‌باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  1. اشیاء جریان (Flow Objects)
  2. اشیاء ارتباط دهنده (Connecting Objects)
  3. خطوط شناور یا مسیر جریان (Swim Lanes)
  4. مصنوعات (Artifacts)

 

انواع Flow Objects یا اشیاء جریان

  • Event (رخداد)

پیشامدی که در یک طرف از فرآیند روی می‌دهد و بر جریان فرآیند تأثیر گذار می‌باشد.

  • Activity (فعالیت)

به کارهایی که در فرایند انجام می‌شود گفته می‌شود.

  • Gateway (درگاه)

تصمیم‌گیری (Decision) و سایر موارد در مسیرها را مشخص می‌کند.

 

انواع Connecting Objects یا اشیاء ارتباط دهنده

  • Sequence flow (جریان توالی)
  • Message flow (جریان پیغام)
  • Association (پیوند)

انواع Swim lane یا مسیر جریان

  • POOL
  • LANE (مسیر یا خط جریان)

 

 

برای مطالعه این مقاله کامل که همه نیازهای لارم در این زمینه را رفع می‌کند، به سایت همیار فرایند کسب و کار مراجعه کنید.

 

۰۵
بهمن

مدیریت فرایندهای کسب و کار چیست؟

چند تعریف از BPM:

  • یک حوزه از دانش مدیریت که فرایندها را به عنوان دارایی‌های سازمان در نظر گرفته و از طریق شناسایی، مهندسی، کنترل و تلاش برای بهبود مستمر آن‌ها، اهداف سازمان را محقق می‌کند.
  • مدیریت فرایندهای کسب و کار در واقع مدیریت عملیاتی است که درون سازمان انجام می‌شود تا ما بتوانیم ارزش مورد نیاز را برای مشتری ایجاد کنیم.
  • مدیریت فرایندهای کسب و کار یا BPM دستیابی به اهداف سازمان از طریف بهبود، مدیریت و کنترل فرایندهای کسب و کار می‌باشد.
  • یک فلسفه مدیریتی است که بر بهبود عملکرد از طریق مدیریت فرایندها تمرکز می‌کند.

در اینجا به همین تعداد بسنده می‌کنیم اما تعداد بیشتری هم در این زمینه تعاریف مختلفی وجود دارد.

BPM مخفف کلمات Business Process Management، به معنی مدیریت فرآیند کسب و کار که به آن اشاره شده است می‌باشد.

 

در اینجا به مزایایی که مدیریت فرایندهای کسب و کار دارد اشاره می‌شود.

  • مسئولیت‌پذیری مشخص در برابر بهبود مستمر -واکنش سریع به نتایج سنجش عملکرد
  • کنترل تحقق تعهدات در مقابل مشتریان
  • مستندسازی عملیات و حفظ و نگهداری

 

دانش مدیریت فرایندهای کسب و کار دارای یک چرخه عمر 5 مرحله ای می‌باشد که شامل:

  • طراحی
  • مدل‌سازی
  • پیاده‌سازی
  • نظارت
  • بهینه‌سازی

چرخه مدیریت فرایندهای کسب و کار

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت همیار فرایند کسب و کار مراجعه کنید.

با سپاس.

 

منبع:

همیار فرایند کسب و کار