همیار فرایند کسب و کار

آموزش مدیریت فرایندهای کسب و کار

همیار فرایند کسب و کار

آموزش مدیریت فرایندهای کسب و کار

تیم ما در این مجموعه قصد کمک به دانشجویان مدیریت و تحصیل کرده های رشته مدیریت را دارد که با کسب این مهارت به درآمدهای میلیونی دست پیدا کنند.

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۰
خرداد

سیستم سازی کسب و کار چیست و چگونه کار می‌کند؟

با توجه به تغییراتی که در محیط کاری ایجاد می‌شود، کسب و کارهایی که بتوانند خود را با تغییرات جدید تطبیق دهند،
به موفقیت دست پیدا می‌کنند. در همین راستا، سیستم سازی کسب و کار اهمیت پیدا می‌کند.

سیستم سازی کسب و کار در واقع مجموعه‌ای از فرآیندهایی است که موجب انجام کارها به صورت موثرتر و کارآمدتر می‌شود.

به عبارت دیگر، به مجموعه‌ای از:

  • چارچوب‌ها
  • سیاست‌ها
  • روش‌های کاری و تجاری

که موجب بهبود انجام کارها و وظایف در یک کسب و کار می‌شوند را سیستم‌سازی می‌گویند.

 

سیستم‌های کسب و کار

سیستم کسب و کار شامل:

  • کارمندان
  • تجهیزات مختلف مانند:
    • کامپیوتر
    • تلفن
    • فکس
    • و غیره
  • دستورالعمل‌هایی برای انجام کارها

اکثر کسب و کارها دارای چنین سیستمی هستند. با این وجود، بهینه‌سازی این سیستم موجب بهبود عملکرد می‌شود.

یکی از روش‌های بهینه‌سازی سیستم کسب و کار از طریق سیستم‌سازی آن است.

از جمله سیستم سازی کسب و کار می‌توان به:

  • سیستم‌های موجودی
  • سیستم‌های ارزیابی
  • سیستم‌های آموزشی
  • سیستم‌های پشتیبانی
  • سیستم‌های استخدام
  • سیستم‌های فروش اشاره کرد.

به طور کلی، سیستم‌های کسب و کار را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • سیستم نرم:

استفاده از:

    • ایده‌ها
    • کارمندان
    • خودمان
    • تمام افرادی که به نحوی درگیر فرایندهای کاری ما به منظور تکمیل کارها و وظایف می‌باشند.

 

  • سیستم سخت:

استفاده از:

    • تجهیزات فیزیکی مانند:
      • وب‌سایت
      • سیستم ارتباطی
      • کامپیوتر
      • سایر موارد به منظور افزایش بهره‌وری سیستم.

 

  • سیستم اطلاعاتی:

استفاده از فرآیندهای فناوری اطلاعات جهت..........................

 

 

برای مرور ادامه مقاله به وب سایت همیار فرایند کسب و کار مراجعه کنید.

#hamyarbp